china met kleuters.

• Janny Hollenberg

Met onze kleuterklas willen we over 3 weken werken over het onderwerp china.

Wie heeft voor ons tips, informatiemateriaal, documentatie materiaal, chinese kleding of ander materiaal om aan onze kleuters te laten zien hoe het in china toe gaat. Bij voorbaat dank.

• Jeanette Fluit

Wij zijn een gezin dat in een klein afgelegen onbekend plaatsje in China woont. Onze dochter wordt in maart 4 en onze zoon is net anderhalf.

Ik heb vorig jaar mei een bezoek gebracht aan een oud Chinees dorpje, zo klein dat het geen naam heeft. Ik heb daar met de kinderen gelogeerd in dat dorp en ik heb er gefilmd. Hoe ze koken, hoe ze wassen en de was in de rivier uitspoelen. Hoe de w.c. eruit ziet en hoe het dorpje eruitziet. Ploegen worden voort getrokken met ossen. Er lopen kippen en eenden rond, varkens zitten in hokken.

Ook heb ik de plaatselijke school gefilmd, o.a. de dagelijkse ochtendgym.

Indien u geinteresseerd bent kan ik u een kopie van deze band sturen.

Wij vertrekken vrijdagochtend (8 febr.) voor twee weken naar NL. Mocht u me voor deze datum niet meer op mijn eigen e-mail kunnen bereiken, mailt u dan naar:

frits.boon@12move.nl

Misschien is het ook mogelijk de band af te geven, als u in de omgeving woont waar ik kom. (Eindhoven en Gouda)

Succes met de China-dag,

vriendelijke groeten,

Jeanette Fluit

• p

Mischien kunt U ook aandacht besteden aan de Olympische Spelen die in 2008 in Beijing, China worden gehouden, het zal toepasselijk zijn omdat overmorgen de Olympische spelen in Salt lake city beginnen tot 22 februari.(tip)

Succes ermee!

• lientje

hallo

wel ik en mijn vriendin hebben vre vre veel uit china!en veel informatie en we zijn bezig met een project!

• Janny Hollenberg

Bedankt voor je tip, maar we willen op dit moment meer aandacht besteden aan de cultuur van het land, de taal, de voeding, enz. Natuurlijk gaan we volgende week eerst aandacht besteden aan Salt Lake City en maar hopen dat onze jongens en meiden goed gaan presteren bij deze olympische spelen. Harteleijke groeten Janny.

• lientje

zeg ik heb informatie klaar liggen om op te sturen!ma ik weet je adres nie!email perongelijk gewist!! lientje

• franny

Misschien is het leuk om de kinderen een Chinees kinderliedje aan te leren. Er zijn vast Chinese gezinnen in Nederland waar de kinderen nog iets dergelijks zingen.

Heel veel plezier en succes!! franny

• katrien

hey Jeanette,

ikzelf ben kleuterjuf in Antwerpen en zag via deze site dat jij wel erg leuke info hebt over China, ik woon zelf in België, maar zou erg graag ook jou info willen gebruiken in de klas. Als dit zou kunnen mag je me steeds contacteren op kattsie_j@yahoo.com

alvast bedankt

Katrien Jespers

• Sofie

Hoi allemaal,

Ik ben studente kleuteronderwijs en ga in April een stage doen rond China.

Iemand leuke ideeën?

Ik ga al met houtskool werken om Chinese karakters te schrijven, eten met stokjes (uiteraard),…. .

Wie nog heel leuke ideeën of ervaringen heeft mag ze steeds mailen.

Mvg,

Sofie

e-mail: Sofielowagie@hotmail.com