Wellicht zijn er hier mensen die er voor voelen Chinees te leren?
Ik ben van plan een cursus te starten in de loop van februari, in Oegstgeest, en voor meer info kun je me direct mailen op aowenherman@hotmail.com of jetnik@wish.net.
groet, Herman
Hoi Herman,
Ik ben net zelf begonnen met de cursus Mandareins die destijds is gemaakt door Teleac (titel: ni hao).
Helaas heb ik hem nergens meer kunnen kopen, want hij is al tijden uit de handel, maar ik heb nu een exemplaar uit de bibliotheek.
Ik heb mijn Chinese vriend als ruggesteuntje, maar voel er wel wat voor om met andere Nederlanders Chinees te leren. Als je echt afspreekt dat je bepaalde stukken in een bepaalde periode doorneemt heb je wat meer een stok achter de deur, kun je ervaringen uitwisselen over lastige aspecten en heb je wat gezelligheid aan elkaar. Ik moet er wel bijzeggen dat ik me alleen richt op de spreektaal (mbv het pin-yin).
Ben benieuwd wat je voor ogen had met een gezamelijke cursus.
groetjes, Josien
Hoi Josien,
als ik les geef aan mensen die het puur gaat om dagelijkse taal, gebruik ik ook het Teleac-materiaal, aangevuld met eigen dingen.
Ik zou het leuk vinden een groepje te beginnen in Oegstgeest met mensen die er plezier aan beleven ook allerlei extra dingen te weten te komen over China en de taal en daarbij actief bezig zijn met het leren spreken.
Ik geef ook cursussen medisch Chinees aan mensen die zich bezig houden met acupunctuur en Chinese kruiden en heb daarvoor zelf een cursus geschreven.
schrijf me een keer direct als je verder wilt praten, dit on-line schrijven is niet echt rustig i.v.m. telefoonverbinding…
beste groet,
Herman Oving
jetnik@wish.net
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?