Visa aanvraag

• martijn

Ik heb twee vraagjes

1) Op de web site van de Chinese ambasade las ik het volggende:

“For tourist ”L“ visas, a letter of confirmation of the tour arrangement made by a travel agency in China or letter of reservation of hotel in China is required”.

Is dit inderdaat zo? Bij de ambasade in Kahtmandu had ik zo iets vorig jaar niet nodig.

2) Ik heb in mijn paspoort een oud chinees visum dat is afgestempeld in Tibet, kan ik hier probleemen mee verwachten bij het aan vragen van een nieuw visum

alvast bedankt Martijn

• van Ooijen (Josien)

Hoi Martijn,

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar misschien kun je mij helpen aan het website adres van de Chinese ambassade. Als ik de ambassade bel krijg ik een bandje waarop China ambassy.nl wordt gezegd, maar het lukt me niet die te vinden. Bij voorbaat dank voor je reactie!

groeten, Josien

• van Ooijen (Josien)

Hoi Martijn,

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar misschien kun je mij helpen aan het website adres van de Chinese ambassade. Als ik de ambassade bel krijg ik een bandje waarop China ambassy.nl wordt gezegd, maar het lukt me niet die te vinden. Bij voorbaat dank voor je reactie!

groeten, Josien

• martijn

Hoi Josien

op http://www.xs4all.nl/~wenhua/ vind je de web site.

Groetjes Martijn

• Alex

Om je eerste vraag te beantwoorden, nee, dit is niet zo…

In ieder geval, ik ben er 2 weken geleden geweest om een toeristenvisum (L) aan te vragen. Je vult dan een formulier in en daarop moet je wel aangeven waar je verblijft. Ik heb het adres van mijn vriendin opgegeven die daar woont en er werden verder geen vragen over gesteld. Ik hoefde geen ticket of hotelreservering te overleggen.

Je tweede vraag: ik kan me niet voorstellen dat je hier problemen mee krijgt….

Groet,

Alex