info over reisafstanden en tijden

• roel van aller

Wie kan mij helpen aan informatie betreffende reisafstanden,ik vertrek volgend jaar juli naar Beijing en vandaar wil ik naar het Zuid-westen van China,i v.m. mijn voorbereiding zou het erg handig zijn als ik zou weten hoe lang mijn reizen van stad naar stad duren. Ik wil naar Xi-an,Wuhan,Shanghai en Chongquin en weer terug naar Beijing.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij wat onformatie kon geven uit een soort van Chinees spoorboekje, bvd Roel van Aller

• Bart & Klaske

Hoi Roel,

Wij reizen momenteel door China en gebruiken veel vuldig de trein. Er is we een chinees spoorboekje maar dat is niet erg overzichtelijk,zeker voor een niet chinees. De lonely planet, let'sgo of rough guide van china geven je een goed beeld van de tijden met de bus of trein tussen de steden.

Verder kun je op het internet een soort spoorboekje vinden, weet niet meer waar maar het bestaat wel ergens. Het regelen van treinkaartjes is erg simpel zelf te doen. Er is ALTIJD wel een loket waar ze engels spreken, hoe vroeg of laat je ook bij het loket komt. Het is niet altijd mogelijkom direct een hardsleeper te kopen op de dag van vertrek. Wil je zekerheid koop dan je kaartjes zo'n 2a3 dagen voor vertrek.

Hardseats zijn redelijk voor de korte stukken zo'n 6-8 uur, bij de langere afstanden >10 h kopen wij een hardsleeper, je hebt meer ruimte kunt je beter bewegen en kunt salpen wanneer je wilt.

Het reizen met de trein is goedkoop als je kijkt naar de afstanden. Het reizen kan aaridg in de kosten lopen als je veelmet de trein reist.

Succes en heb je meer vragen mail dan gerust.

Bart en Klaske