Kan iemand mij vertellen of je met je pin goed terecht kan in china? Of moet je alleen maar traveller cheques meenemen? En visa?
Kun je ook in de wat kleinere steden pinnen? of alleen in Peking en Shanghai?
Alvast bedankt voor de reactie.
Beste,
Voor Visa hetzelfde verhaal: in de grote steden vrij goed te gebruiken, maar daarbuiten kan het tegenvallen.
Travellers cheques: ook alleen maar te innen bij bepaalde banken (ik geloof Bank of China), maar dat kost toch altijd veel tijd en moeite. Soms kan het tot over een uur duren voordat je je geld hebt of zeggen ze opeens dat ze enkel TC wisselen in de morgen.
Aangezien China en enorm veilig land is - een westerling zullen ze in ieder geval nooit bestelen of overvallen - is een voldoende grote hoeveelheid cash US dollars aan te raden bij het reizen buiten de grote steden.
Ward
Hoi,
In de grotere plaatsen kun je je aardig redden met je europas. Wij pinden steeds zo'n 2000-2500 Yuan en konden ons daarme aardig redden tot de volgende pin automaat. Travellers cheque's zijn erg handig en snel in te wisselen, niet de kleine bankjes maar meestal vind je snel een bank die ze kan wisselen. Neem nooit zoals eerder word geadviseerd contant geld mee, bij diefstal ben je alles kwijt en TC zijn verzekerd.
Bart & Klaskekarretje schreef:
>
> Kan iemand mij vertellen of je met je pin goed terecht kan in
> china? Of moet je alleen maar traveller cheques meenemen? En
> visa?
> Kun je ook in de wat kleinere steden pinnen? of alleen in
> Peking en Shanghai?
> Alvast bedankt voor de reactie.
Ook bij een aantal andere banken kun je gewoon pinnen.
Let op het cirrus logo, bij die automaten kun je pinnen.
Ikzelf ben net weer terug uit Shanghai en dara heb ik gepind bij
de Bank of Shanghai en de Commercial and Industrial Bank of China.
Dus, niet alleen bij de Bank of China kun je pinnen.
Wil je met je credit card geld opnemen aan het loket, dan moet dat wel
bij de Bank of China. Je betaalt hier wel meer voor dan als je pint…
Wat ook altijd handig is, is om US dollars mee te nemen, die kun je
bij elke bank inwisselen voor RMB's, tegen een gunstige koers.
Succes!
Alex
ik heb geen enkel probleem ondervonden met pinnen in china. travellercheques en wat losse dollars zou ik overigens wel aanraden voor noodgevallen. bank of china is de beste optie, maar zoals al eerder geschreven kan het bij andere banken ook. inderdaad letten op het cirrus teken. in de volgende plaatsen is pinnen helemaal geen probleem:
beijing, shanghai, hongkong, xian, chengdu, guangzhou, nanning, zhengzhou en chongqing. ongetwijfeld nog andere steden, maar van deze steden weet ik het zeker. in het westen van china is pinnen lastiger. dus urumqi en kashgar zijn niet aan te raden om te komen zonder iets van travellercheques en-/of dollars.
mocht je meer vragen hebben, je kunt mailen op sjakie2001engel@hotmail.com
zhaijian.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?