Yangshuo

• Marco

Wie kan mij vertellen hoe ik op een snelle en goedkope manier in Yangshuo kan komen.

Bij voorbaat dank voor jullie reaktie.

Marco

• laifa

Dag Marco,

Je kunt vanuit Guillin natuurlijk de bus nemen, is goedkoop niet snel.

Wat wij hebben gedaan is, met een klein speedbootje vanuit Guillin ‘s ochtends heel vroeg om 5.30 vertrokken. We hebben dit in de haven geregeld. Was een beetje illegaal want eigenlijk moeten toeristen gebruik maken van de grote riviermonsters die vanaf een uur of 9 ’s ochtends vertrekken. Maar het was goedkoper dan de toeristenboten en je kunt stoppen waar je wil om het prachtige landschap tijdens zonsopgang te fotograferen. Het is dan ook rustig, je ziet veel vissers.

Op onze site www.imaginature.nl vind je o.a die foto's.

Veel plezier in Yangshuo

Groeten Laifa

• Marco

Bedank Laifa voor je reaktie.

Ik neem aan dat ik eerst van Schiphol naar Hong Kong (vreselijke stad trouwens) moet gaan dan vanuit Hong Kong naar Guillin. Of is er een kortere route?

• laifa

Dag Marco,

Het lijkt me duidelijk dat je eerst in China moet komen. Wij zijn vanuit Hanoi naar Guillin gevlogen, maar ik denk dat je vanuit Hong Kong ook vliegend daar naar toe kunt. In het verleden gingen er ook boten vanuit Hong Kong maar ik weet niet of ze nog gaan.

Hong Kong valt trouwens wel mee, mijn vriend houdt absoluut niet van steden maar vond HK erg mooi.

gr. laifa

• Bart & Klaske

Hoi,

Vanuit Hongkong naar Yangshou kost.

Kowloon => Grens overgang Lowu bij Shenzen HK$ 30,= p.p

Bus 7, Shenzen naar Long distanance bus station 1 Yuan.

Sleeperbus van Shenzen => Yangshou kost 120 Yuan p.p

Wij komen net uit Yangshou en het is er werkelijk adembenemend mooi !.

Bart en Klaske

p.s. Wij vonden Hongkong ook geweldig 1 dag in het centrum ga de rest naar een van de vele eilandjes. Deze lijken een beetje op de eilanden in griekenland.