Ik zoek een chinese wijn/likeur!!

• Suus

Hallo allemaal,

Op vakantie in Spanje zijn we naar een chinees restaurant geweest. Na afloop kregen we “van het huis” een chinees drankje aangeboden. Het smaakte behoorlijk zoet en het was volgens mij ook best sterk. Het was in een klein, heel klein glaasje geschonken. De fles had, als ik mij goed kan herinneren, een geel/goud etiket met zwarte letters. De drank zelf was een beetje goud/geel achtig. Het was errug lekker, maar ik weet alleen de naam niet.

Ik hoop dat als iemand dit leest en deze drank herkent en de naam weet, dit mij laat weten.

Heel erg bedankt alvast,

Groetjes

Suus

• Jerome

Ik zou zeggen, loop eens een chinese toko binnen.

In de grotere toko's (steden) hebben ze vaak een uitgebreid aanbod van chinese drank.

• ward

Dit is bijna zonder twijfel BAIJIO, het enige drankje in de wereld waar je een kater van krijgt gedurende 2 dagen :)

Expats die in China wonen, zoals ik, drinken het allemaal enkele keren, maar je leert het heel snel af om het nog te bestellen :)

• Ron

Ward,

Ik heb er geen enkele problemen mee…sterker nog, ik drink het graag! Wellicht heb je een hoofdpijn merk voorgeschoteld gekregen.

Gr.

Ron