tellen in het chinees

• AVRO

Hoi!

Ik ben op zoek naar het tellen in het chinees. Voor een kinderprogramma gaan wij namelijk tellen van 1t/m 6, Wie kan mij helpen?

Groetjes Jona Schmidt

• johan

1 yi

2 er

3 san

4 si

5 wu

6 liu

7 qi

8 ba

9 jiu

10 shi

Dit is mandarijn chinees

• Ron

1. Y¨¤t

2. Yi

3. S¨¤am

4. Sei

5. Ng

6. Luk

7. Ch¨¤t

8. Baat

9. G¨¢u

10. Sap

Dat is Kantonees. Maar volgens mij kunt u beter contact zoeken met een Chineze leraar voor de uitspraak, want die is niet uit een boekje te leren. De Universiteit van Leiden, Koning Aap reizen en een aantal Volksuniversiteiten houden zich bezig met educatieve activiteiten voor de Chineze taal.

Veel succes!

• ward

Leuk om te leren is misschien ook het Chinese vingertellen. Gewoon 3 vingers opsteken als je 3 bedoeld werkt hier dus niet! Het moeten de juiste vingers zijn. Met een hand kunnen zij alles van 1 tot 10 uitbeelden.

Hoe het moet kun je zeker op het web vinden.

Ward

• lientje

zeg ken jij nog meer chinees?please leer het mij dan aan!meschien langs emailadres:lientje_des@hotmail.com

please lientje

• elizabeth

dat is hi ka ba cha na kia

en klaar

ik ben namelijk chinees

• elise

yi 1

er 2

san 3

su 4

wo 5

liu 6

qi 7

ba 8

jiuo 9

shi 10

• chinaganger

Als je wat moeite deed , had je hier helemaal niet hoeven vragen.

Je kan in een reiswinkel een boek van Shoesring of Lonelyplanet kunnen kopen en daar staat het al in met chinese karakters en uitspraak. Of je vraagt een mandarijn-sprekend chinees.

mvg

• suzanne

0 ling naast het getal staat het woord zoals je het uitspreekt dat is makkelijker:)

1 ie

2 ar

3 saan

4 se

5 woe

6 leeuw

7 tsie

8 baa

9 zjio

10 sje