Muur zien vanuit de ruimte...fabeltje of waar?

• Ron

Beste allen,

Ik vraag me nou toch echt af. Vaak hoor je dat de muur een van de weinige door mensen handen gemaakte objecten is die je vanuit de ruimte kan zien. Maar hoe kan dat nou?! Dan zou je toch ook alle snelwegen moeten kunnen zien die bovendien veel breeder zijn? Daarnaast lijkt het me dat je een voorbeeld kan nemen met een hele lange haar. Vanaf 10 meter kun je die al niet meer zien ongeacht de plaats waar je hem houdt.

Misschien licht het aan mijn ogen maar ik heb deze discussie al een aantal keren gehad en ben nou wel eens benieuwd naar meer argumenten dan mijn haarvoorbeeld.

Alvast bedankt.

Groeten,

Ron

• Bart

Hoi,

Ja hoor de muur is te zien vanuit de ruimte, kijk maar eens op

http://www.discovery.com/stories/history/greatwall/satphoto.html

Vooral de militaire satalieten kunnen erg goed inzoomen op details, zoek maar eens via het net dan kom je de site wel tegen waar je bijna bang van word :-)

Maar goed dit prikbord gaat over china, dus de link naar het plaatje van uit de ruimte staat er bij

Succes,

Bart

www.veenomeen.com

• johan

Er zijn twee zaken die men gemakkelijk kan zien vanuit de ruimte de lange muur en belgie omdat daar alle wegen verlicht zijn. Inderdaad vind ik het vreemd dat je de muur schijnt te kunnen zien, hij is toch niet verlicht.

• Marco

Ik heb ooit een interview gezien met Neil Amstrong, waarin hij gezegd heeft dat hij een groot blauw vlak zag en daarbij goed de Great Bariere Reef heeft kunnen zien, maar geen muur en ook geen Brussel.

Maar helaas, ik spreek ook niet uit ervaring.

Groetjes,

Marco

• Ron

Hey Bart,

Het is inderdaad te zien, maar wel met een sataliet en niet met het blote oog zoals velen beweren. :-/

Maar goed, als ik over 30 jaar een ruimte tourist tegenkom, zal ik het aan haar of hem vragen.

Thx voor de pagina!

Gr.

Ron

• Piet

Ja hoor, het verhaal dat je de Chinese muur kunt zien vanuit de ruimte is waar, in die zin als je apparaten gebruikt zoals een tetoscoop, maar met het blote oog is dit bouwwerk absoluut niet te zien, dat is een fabel. Ik ben zelf op de betreffende muur geweest, zeer indrukwekkend, zoiets vindt je nergens anders ter wereld. mischien daarom dat het fabeltje is ontstaan, de onmetelijke lengte en de gaafheid waarin de Muur nu verkeerd is uitzonderlijk. iets waar China trots op mag zijn.