Ik ben in de war. Tijdens het zoeken naar chinese tekens voor draak, leven, aap, een lang leven en mijn eigen naam (zichri), ben ik voor elk woord soms wel 3 verschillende vertalingen gevonden. Hoe komt dit of ligt dit gewoon aan mij?
Voor draak is er maar een teken : 龙
leven in de zin van dagelijks leven is : 生活
leven in de zin van leven of dood is: 生命 of 命
app is 猴子
een lang leven is 长寿 of 长命
In het geval van leven heb je meer dan een teken omdat het woorden leven in Nederlands meerder betekenissen heeft en elke betekenis in Chinees een andere teken heeft. In het geval van een lange leven heb je twee synoniemen.
Je naar Zichri is anders. Het is niet mogelijk om naam echt lettelijk te vertalen, meestal zoekt men een combinatie van tekens die qua klanken lijken op de naam.
Dus dan heb je bijna altijd meerdere mogelijkheden. Voor sommige veel voorkomende namen zijn er een soort afspraak gemaakt zodat die bijna altijd dezelfde tekens krijgen bij vertaling, een voorbeeld John = 约翰。
Ookal heb je moeilijkheden met de nederlandse taal (wie niet?) Ik ook als nederlander.Zou ik je toch iets willen vragen.Ik wil graag mijn zoon zijn naam in Chineese lettes willen hebben ,liefst in kaligrafie.Ik heb een site op internet gevonden die het wel vertaald, maar net wat je zegt het is meer de uitspraak.
Ik vind het zonde om het verkeerd te hebben en liefst wil ik een mening of dit wel de juiste vertaling of dat het in de buurt komt .Kan jij mij daarbij helpen en / of weet je wie me daar bij kan helpenDit heeft grote emotionele waarde voor mij.Met vriendelijke groet,Maurice
De naam van mijn hond is BARNEY, aangezien deze hond voor mij veel betekent
en al oud begint te worden zou ik deze naam in het chinees willen vereeuwigen.
Barney is een Amerikaanse Pitbullterrier, geboren 15 november 1988, een zeer krachtige hond met een heel goed karakter.
Wilt daarom s.v.p. de naam BARNEY in het chinees vertalen.
Voor de te nemen moeite dank ik u alvast bijvoorbaat.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey Hercules.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?