Hallo,
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is een tocht van 1 of meerdere dagen over (delen van) de Chinese muur te maken? Wie heeft ervaring met reisorganisaties in China die dit soort tochten organiseren?
Alvast Bedankt!
Sylvie
Hoi,
Ik ben net terug uit China en heb natuurlijk ook over de muur gelopen. Er zijn bepaalde gedeeltes waar je mag lopen. Dit zijn de gerestaureerde delen. Ik heb stukken muur gezien die gewoon onbegaanbaar zijn en dus ook afgesloten. Een paar dagen lopen over de muur zit er dus niet in. Nou moet ik wel zeggen dat ik in Peking de muur ben opgegaan. De muur is ontzettend groot dus wie weet kan het in andere plaatsen wel dat je er verder over kan lopen.
Maar enkele uren kan je je er sowieso wel vermaken hoor! Neem wel goeie schoenen mee met goede zolen want sommige stukken zijn mega stijl!
Groetjes
Persoonlijk zou ik aanraden naar Beijing te gaan en daar een taxi (of trein/bus) te nemen naar Bedahai, de favoriete hiking-plaats op de muur voor expats in Beijing. Ga er gewoon naartoe en blijf overnachten in een van de wachttorens. Een echte ervaring.
Spreek met je taxi af wanneer hij je weer moet ophalen, of neem gewoon een van de vele taxi's die bij de kabellift staan. Taxi uit Beijing zou ongeveer 300 - 400 Rmb moeten kosten (65 - 75 Fl).
Natuurlijk is dit niet aan te raden tussen november en maart, omdat het hier dan echt ijzig koud is.
Als je grote groepen toeristen die met bussen komen wilt vermijden is dit volgens mij de beste oplossing. Plaatsen dichter bij de stad lijken soms meer op Disney land dan op cultureel erfgoed.
Ward
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?