west-china

  • Anneke

    hallo

    ik ben van plan deze nazomer met de trein door west-china te reizen. In ieder geval wil ik naar Dunghuang en naar Kashgar. Welke stukken kan ik beter vliegen en welke treinen? Wat zijn de places to see? Is het de moeite waard naar urumqi te gaan? waarom? etc….

    Wie heeft een vergelijkbare trip gemaakt?

    Graag info, ervaringen en tips

    harstikke bedankt

    anneke

  • roel van aller

    hallo Anneke,

    ik ben 2 keer in Urumqi geweest,in de zomer van 2000 en in de winter van 2001,

    het is een beetje een vervuilde stad,maar buiten de stad is het er erg mooi,ik ben in de bergen geweest en in de woestijn,deze plaatsen lagen ongeveer 200 km van elkaar vandaan,in de woestijn 45 graden boven nul en in de bergen in een "sneeuwstorm van 0 graden,vreselijke uitersten dus,maar wel mooi!!!

    Ik heb gelogeerd bij vrienden en die namen mij overal mee naar toe,in de zomer vond ik het in Urumqi mooier dan in de winter,altijd veel te beleven op een inmens groot plein daar,,veel te eten,sate van schapen vlees en een beetje westers eten,wel lekker allemaal,allerlei bevolkings groepen heb je daar,

    uygur,kazachen en mongolen,maar de Chinezen die daar wonen,zijn daar verplicht naar toe geplaatst om politieke redenen,je proeft ook beetje de rivaliteit,de bevolking is gemiddeld arm,maar wel vriendelijk en uitnodigend,je hebt er een internet cafe,niet alles is er super modern,maar je kunt in ieder geval mailen.

    Ik heb mij er behoorlijk kunnen redden met mijn “ Veluwse Engels” ik had het voordeel dat er Engels werd gesproken bij de familie waar ik in huis was,ik kan er behoorlijk wat van vertellen,maar weet eigenlijk niet zo goed wat jij allemaal belangrijk vind om te weten,ik ben in 1998 voor het eerst in China geweest en heb toen ook ontzettend veel gezien en gereisd met de trein naar Mongolie,en van Beijing naar Shanghai en terug.en naar Hangzou en Suzhou,ontzettend mooi en interressant allemaal,als je specifiek nog iets weten wil over China,je mag mij gerust mailen,groeten van Roel.