Praktische tips voor vakantie in China

  • Karin Tomassen

    Deze vragen stel ik namens vrienden van ons,die over 3 weken naar China vertrekken voor een 21-daagse rondreis:

    - Kunnen ze hun mobiel gebruiken, ze hebben er 1 met een abonnement en 1 met prepaid kaarten. Welke ‘provider’ werkt beter?

    - Of er bij de hotels in China doorgaans zwembaden zijn, in de brochure worden ze daar niet wijzer van.

    - De kleding om mee te nemen rekening houdende dat ze over 3 weken vertrekken, voor 3 weken.

    - En eventuele andere belangrijke tips die u kan geven.

    Bij voorbaat hartelijk dank alvast namens mijn vrienden.

    Groeten Karin.

  • Marco

    Met KPN kan je zoewel prepaid als met abonnement bellen. Reken dan wel op +/- fl. 15,00 per minuut.

    Zwembaden ben ik ook nog nooit tegengekomen, maar misschien dat deze er zijn in de duurdere hotels.

    In Beijing ligt de temperatuur in juli/augustus tussen de 25 en dertig graden. Al was het daar een aantal dagen boven de dertig. Ten noorden van Beijing, o.a. het Zomerpaleis, is ongeveer 5 graden koeler.

    In Shanghai ligt de temperatuur tussen de 24 en de 28 graden, maar de stad kan erg benauwd zijn (smog).

    In Xi'an is het tussen de 23 en de 27 graden.

    Kortom, neem luchtige zomderkleding mee.

    Met vriendelijke groet,

    Marco

  • Karin Tomassen

    Marco, hartelijk dank voor het reageren op de vragen en zal het aan hun doorgeven,

    Mocht je nog iets te binnen schieten waar ze nog wat aan hebben, hoor ik het graag van je.

    Groeten, Karin.

  • Monique

    Hoi Karin,

    Je kunt ook via Libertel-Vodafone vanuit China (naar Nederland) bellen, het goedkoopste is met een abonnement; vanaf 3,93 als je gebruik maakt van het netwerk van China Unicom in China.

    Zowel piek als dal; geen rekening houden met tijd!.

    3,93/min. bij een Libertel 240 of 360 (sms: 1,54 C.Unicom/ 0,42 via China Mobile)

    5,31/min. bij een Libertel 60 of 120 (sms: 2,02 C.Unicom/ 0,50 via China Mobile)

    Je kunt ook met Libertel iZi bellen en gebeld worden, zoals je ziet duurder:

    10,27/min.= piek en 6,75/min. = dal

    Let op! Ook voor het gebeld worden betaal je:

    2,32/min. bij L240 of 360

    2,76/min. bij L60 of 120

    3,86/min. bij Libertel iZi (prepaid)

    Als je mobiel naar een buitenlands mobiel nummer belt zijn er ook wereldtarieven (2,20 piek en 1,94 dal).

    Je ziet dat de tarieven per netwerk verschillen, dat is afhankelijk van de wereldwijde Vodafone afspraken. Je kunt een netwerk altijd zelf handmatig instellen, kijk voor alle exacte tarieven op: www.libertel-vodafone.nl

    Daar staan ook kaartjes met precies de dekking in verschillende gebieden.

    Succes ermee, Monique