Transsiberie-expres

  • Mark Goedhart

    Wie heeft eigenlijk altijd al een keer met de Transsiberie-expres van Rusland naar China willen reizen? Veel mensen hebben wel plannen, maar er is niet altijd antwoord op vragen (ook niet door reisbureaus), vandaar dat ik een onafhankelijk reisbureau ben begonnen. Ik kan je tips geven, vragen beantwoorden of advies geven welke organisatie het best omgaat met de prijs-kwaliteit verhouding. Overigens heb ik dit samen met een vriend gedaan, die ook uitgebreide reiservaring heeft. Ik kan iedereen met dezelfde plannen helpen met tips. Als je vragen hebt mail me dan, ik stuur dan ook gelijk m'n reisverslag op.

    Mark Goedhart

    Den Haag

  • nannie de bruin

    Hallo Mark,

    Volgend jaar mei/juni wil ik met mijn zoon deze reis gaan maken en ik ben inderdaad op zoek naar iemand die al ervaringen heeft opgedaan en mij van tips en nuttige informatie kan voorzien. Ik wil vliegen van Amsterdam naar Moskou, daarna naar Beijing per trein en vervolgens weer terugvliegen.

    Ik houd me aanbevolen voor zoveel mogelijk info en zie je reactie graag tegemoet.

    Waar moet ik als vrouw bijvoorbeeld rekening mee houden tijdens zo'n reis, welk reisbureau kun je me aanbevelen, met welke extra kosten moet ik rekening houden, hoe kan ik het beste de visa regelen e.d.?

    Ik zou het leuk vinden iets van je te horen en dank je alvast voor je moeite.

    Nannie de Bruin

    tel. 0592-612079

  • Eva Jansse

    Hey Mark,

    Ik zie je berichtje en ik weet dat mijn vriend dit idee ook al ;ang in zijn hoofd heeft om deze reis te maken. Bij deze wil ik je dan ook vragen of je hem op het volgende e-mailadres wat informatie kunt toesturen.

    Over de Transsiberie-expres en jou ervaringen en verhalen.

    –> Marek Vis: marekvis@hotmail.com

    Alvast bedankt en tof dat jij zo'n pagina hebt!

    Succes ermee!

    Groetjes, Eva

  • Marjolein Joosten

    Volgend jaar mei/juni willen wij graag een reis maken naar china. Of wij nu alleen China doen of ook de Transsiberie-expres gaan doen twijfelen we nog. Wie kan ons iets vertellen over deze reis. Is 6 dagen in de trein van Moskou naar Bejing niet erg lang. Heb je op een gegeven moment niet het idee dat je eruit wil (eentonig) of valt dit nog wel mee.

    Wie kan ons iets meer vertellen?

  • wanda

    Hallo Mark,

    Op dit moment bevind zit ik New Zealand en ben van plan om vanuit Bali over land naar huis te gaan. Dat houdt in dat ik uiteindelijk de trein neem vanuit Beijing naar moskou. Ik hoop dat je me informatie kunt geven wat betreft visa's en andere tips waar ik aan moet denken. Ik heb begrepen dat ik een ticket nodig heb voor de volgende bestemming als ik in Rusland aankom. Dus een treinticket naar Duitsland, kan ik dat in China boeken?? Waarschijnlijk niet. Ik heb begrepen dat jij de reis andersom gedaan hebt en je hoefde dan geen rekening te houden met de vragen die ik je nu stel, maar hopelijk kun je me toch wat vertellen. Ik kijk uit naar je reisverslag!

    Groeten,

    Wanda