Chinese taal leren

  • Diesel

    Ik wil graag de Chinese taal leren. Bij welke school, instituut kan ik

    het beste leren. Ik ben woonachtig in de buurt van Amsterdam, en

    heb een Chinese kennis die me kan helpen bij de uitspraak en conversatie.

    Bij voorbaat dank,

    Danny

  • Lui

    Bij de Leidse Universiteit kun je Chinees leren, ik weet echter niet of ze avond cursussen hebben. En weet wat je aan begint, het is heel moeilijk om ‘een beetje’

    Chinees te leren spreken als je in Nederland woont. Ik heb veel Nederlanders ontmoet die Chinees geleerd te hebben maar de enige die echt een beetje Chinees kunnen verstaan en spreken kwamen zonder uitzondering uit Leidse universiteit en hebben minstens een jaar in China of Taiwan gewoont.

  • johan

    De volksuniversiteit in Haarlem heeft op dinsdag een cursus Chinees. Er zijn twee klassen, beginners en mensen die al een paar jaar les hebben.

    We leren de karakters schrijven en lezen, opstellen schrijven en conversaties.

    Uiteraard in Mandarijn met de afgekorte karakters.

  • Hu

    De Opleiding Oientaalse Taal en Communicatie van de Hogeschool Zuyd (voorheen Hogeschool Maastricht) verzorgt een 4-jarige voltijdse opleiding in de Chinese taal (HBO niveau) , met het doel die kennis te gaan toepassen in de zakelijke contacten tussen NL (Europa) en China. Afgestudeerden zijn werkzaam bij handelshuizen, consultancies, distributiecentra, ambasades en consulaten, enzovoorts.

    In het zesde semester van de opleiding studeer je 5 maanden aan een universiteit in Beijing.

    Het vak Chinees is uitgesplitst in spreekvaardigheid, luistervaardigheid, leesvaardigheid en vertalen uit het Chinees, schrijfvaardigheid en vertalen in het Chinees, en presenteren/gesprekstolken.

    Daarnaast zijn er de vakken Engels, op internationale handelsbetrekkingen toegespitste economie en recht, PR en communicatie en

    IT (zowel in westerse als in Chinese taal).

    Wil je meer weten? Vraag een brochure aan via telefoonnummer: 043-346.66.40

    Zie ook de website: www.hsmaastricht.nl

    P.S.

    Er wordt vooralsnog alleen een voltijdse dagopleiding aangeboden.

  • Fons Tuinstra

    Chinees leren kan eigenlijk alleen maar in China. En waarom zou je Chinees leren als je in Nederland wil blijven.

    hier komen dus!

    Fons Tuinstra

    Shanghai