werkstuk

  • Olaf

    voor school doe ik mijn profielwerkstuk over china. Ik weet alleen niet welk precies onderwerp ik ga doen. Ikzelf zat te denken aan de culturele revolutie. Wie weten er nog andere geschikte onderwerpen binnen china??

  • Lui

    Een paar andere onderwerpen:

    - De ‘Open door’ politiek

    - He een kind beleid

    - De burgeroorlog

    - Het student opstand

    - De eerste Chinese Republiek

    - De positie van Chinese vrouwen

    - De nieuwe rijken in China

  • Olaf

    Dank je wel,

    Ik ga het nu dus houden over de demografie van China ( een kind politiek) en andere historische gebeurtenissen waardoor de demografie is beinvloed. En de vergelijking naar Nederland in dezelfde tijd. 1950-2000

    groet

  • Denise

    Hoi, ik ben zelf nu bezig met een praktische opdracht over china. Mijn onderwerp is de eenkindpolitiek. Mijn lerares heeft nog wat andere onderwerpen opgegeven, misschien heb je er wat aan.

    Wat was de Lange Mrs en hoe paste deze in de weg naar de macht van de communisten?

    Wat was de Grote Sprong Voorwaarts en wat was het resultaat?

    Wat was de Culturele Revolutie? Wat was de rol van Tsjang Tsjing (Mao's vrouw) daarin?

    Wat was de rol van de zgn. Rode Garde in de Culturele Revolutie en hoe kun je die verklaren?

    Wat houdt de eenkindpolitiek in en welke gevolgen heeft die voor de Chinese maatschappij?

    Hoe is de positie van vrouwen/meisjes in de loop van de twintihste eeuw veranderd?

    Wie was Tsjang Kai Tsjek en wat was de rol van de Kwo Min Tang tegenover de communisten?

    Veel succes met je profielwerkstuk, oja, deze praktische opdracht komt uit 5vwo.