Visum China/Tibet

  • Ada

    Wij plannen een reis naar China. We vliegen naar Hongkong en reizen dan over land naar Chengdu. Vandaar vliegen we naar Lhasa waar we een rondreis door Tibet gaan maken. Met de trein naar Xi'an. Nu moeten we een viusm aanvragen, double entree, maar we mogen niet vermelden dat we naar Tibet gaan. We vliegen terug vanaf Beijing.

    Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik kan we een double visum aanvragen maar kan geen bewijs laten zien dat we nog naar een ander land gaan…

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

    Ada

  • ossy

    Hallo Ada,

    Misschien een beetje laat dat ik reageer ik zit nml met hetzelfde en heb al wat tips. Ik heb zelf een ticket in mei naar Beijng geboekt en terug via Kathmandu. Is fout omdat ik dan geen visum krijg, ze vermoeden dat ik via Tibet ga en dan krijg je nooit een visum.

    Ik ben daar 6 weken en heb bij mijn aanvraag nooit een woord over Tibet gerept dat moet je nooit doen.

    Ik heb een extra ticket geboekt (en gelijk geannuleerd!) van Kunming naar Kathmandu wat dus legitiem is. Ik Beijng ga ik een permit regelen voor Tibet ben benieuwd en zal daar ook wel wat berichten over posten.

    Verder willen ze een volledig reisplan inclusief hotel boekingen ben benieuwd hoe ik daar uit ga komen.

    Ben jij (jullie) al wat wijzer geworden?

    Mvg

    Ossy