ING pas

  • robhuizen

    Wij gaan binnenkort naar China. Nu lees ik her en der dat het lastig is/was om met de ING pas geld op te nemen.

    Ik lees graag van mensen zijn die recent in China zijn geweest, of dat nog steeds zo is.

    En hoe zij dat vervolgens hebben opgelost

  • Maaike

    Wij gaan ook binnenkort en hebben in Amsterdam bij ICBC een rekening geopend.

    http://www.icbc.com.cn/icbc/%e6%b5%b7%e5%a4%96%e5%88%86%e8%a1%8c/%e9%98%bf%e5%a7%86%e6%96%af%e7%89%b9%e4%b8%b9%e7%bd%91%e7%ab%99/du/productenendiensten/bankierenvoorparticulieren/internetbankieren/default.htm

    Je moet alleen wel persoonlijk naar A'dam om je pasje op te halen. Met het pasje kun je bij vrijwel elke bank in China pinnen (goedkoper dan ING pas). Ook overal met je pasje in winkels etc. betalen.

    Zie ook:

    http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/pinnen-china-t25069.html

    en

    http://www.geledraak.nl/html/forum/viewtopic.php?t=6161

  • Luo Ni

    :)

    Hi Rob ni hao .

    Even een kleine opmerking ,

    Het maakt geen verschil wat voor kaart men ook gebruikt, maar het is mij persoonlijk overkomen dat met mijn A.B.N-AMRO kaart met het ,,MAESTRO-LOGO,, het bijna onmogelijk is geworden om te pinnen via de automaat en zelfs binnen in de BANK OF CHINA. X(

    Dit is mij diverse malen overkomen op diverse tijden ( ik woon in China )

    Bij informatie daarover kon er geen verklaring hier over gegeven worden, terwijl het Maestro logo op de automaten zowel buiten als binnen in de Bank of China aanwezig was.

    Met de alom bekende VISA kaart was dit geen enkel probleem ( max 2000 r.m.b )

    Voorkomen is altijd beter natuurlijk.(tu)

    Fijne vakantie

    Zaijian

    Luo Ni / Dasihiqiao /China :D

  • tjatja

    Heb ook problemen met ING in China. Heb bank gebeld en limiet is verhoogd, zeggen ze, maar nog steeds kan ik slechts 1000rmb opnemen per dag.

  • Luo Ni

    Hi Tjatja ni hao.

    Dit is zuiver een probleem van de I.N.G hoor.8-)

    Het opnamelimiet in China is 2000.- r.m.b ( E .250 ) + -

    Let wel dat je een buiten Europa dekking hebt , zodat je niet voor het onverwachte probleem komt te staan dat niet kunt pinnen.8-)

    Even je bank mededelen dat je bankkaart ook geldig moet zijn voor buiten Europe .

    Bij mijn gebruik van de Visa kaart , heb ik er een gewoonte van gemaakt om even een telefoontje te plegen naar de klantenservice zodat de notitie word gemaakt dat men in china gebruik maakt van de credit kaart.

    Dit word op prijs gesteld , gezien de ,, fraude gevoeligheid ,, in China .(:D

    Off topic mededeling ; Let op de grote coupures van 100 .r.m.b dat men geen vervalste exemplaren in de handen gedrukt krijgt.X( Dus even tegen het licht houden is het beste resultaat :)

    Groetjes zaijian

    Luo Ni / Dashiquao /

  • Maaike

    Wij zijn net gisteren teruggekomen van een rondreis uit China.

    We hebben onze Chinese pinpas van ICBC overal kunnen gebruiken.

    De ING pas doet het op een aantal plaatsen weer (vooral bij hotels met veel int. reizigers).